Ketenintegratie door koppelingen met toeleveranciers, vervoerders en klanten

Slim automatiseren van processen

Gebruiksvriendelijke webapplicaties die het logistieke en commerciële proces optimaal ondersteunen

Door IT uitgroeien tot marktleider

Gerard de Smit is samen met zijn broers Jos en Winfried eigenaar van De Eekhoorn Dutch Furniture. “We verkopen mooie, stoere en eigentijdse meubels en daarnaast willen we onze klanten ontzorgen. Dit doen we met bijvoorbeeld onze dropshipmentservice: onze klanten kunnen hun bestellingen direct laten bezorgen bij de consument. Verder verschaffen we onze klanten proactief informatie over voorraad, orders en levertijden. Ons streven is om de logistieke keten zo kort mogelijk te houden en de communicatie zo effectief mogelijk.”

Digitale strategie

Een uitgekiende digitale strategie is volgens Gerard in deze zaken de sleutel. “We zijn naast productiebedrijf ook een groothandel en onze klanten en leveranciers zitten overal ter wereld. Dat maakt onze organisatie complex, want veel klanten van ons hebben specifieke wensen en we hebben meerdere logistieke partners.”

Continue optimalisatie

De Eekhoorn Dutch Furniture is met Mannen van Waarde continu bezig met de realisatie van de digitale strategie. “Zij maken webapplicaties voor onze medewerkers, onze klanten en onze partners en koppelingen met derde partijen. Mede dankzij deze oplossingen kan De Eekhoorn Dutch Furniture de enorme groei van het bedrijf goed aan. “

Waardevol

Mannen van Waarde werkt regelmatig bij De Eekhoorn Dutch Furniture op locatie, zodat ze inzicht hebben in de complexiteit van het bedrijf en snel kunnen schakelen. “Mannen van Waarde is als partner waardevol omdat ze niet alleen oplossingen aanbieden voor de problemen die wij hun voorschotelen, maar ook omdat ze meedenken en initiatief durven nemen.”

Mede door onze digitale strategie zijn we een aantrekkelijke partner geworden voor onze klanten

Gerard de Smit
Directeur De Eekhoorn Dutch Furniture

Onze werkwijze voor De Eekhoorn Dutch Furniture

De Eekhoorn Dutch Furniture werkt in een branche die snel verandert. Zaken die vandaag nog niet spelen, kunnen morgen ineens heel belangrijk zijn. Onze oplossingen moeten daarom flexibel zijn en snel opgeleverd kunnen worden. We sparren met elkaar over de oplossingsrichting en komen vervolgens met een concreet haalbaar voorstel. Grote projecten worden opgeknipt in kleine, hapklare brokken en de applicaties en oplossingen die wij maken zijn gebruikersvriendelijk. Omdat snelheid van opleveren belangrijk is, kan het zijn dat niet alles in één keer perfect is. Dan finetunen we net zo lang tot iedereen tevreden is.

Dankzij Mannen van Waarde hebben we onze logistieke keten kunnen vereenvoudigen.

Joost Ligthart
Supply Chain Manager De Eekhoorn Dutch Furniture

Integratie met Warehousing & Transport

De Zwaluw Logistiek is een belangrijke partner van De Eekhoorn Dutch Furniture. Mannen van Waarde heeft een warehouse-applicatie gemaakt voor De Zwaluw en een directe koppeling met de applicaties van De Eekhoorn Dutch Furniture. Zo kan De Eekhoorn Dutch Furniture eenvoudig en snel aangeven welke producten en zendingen klaargezet moeten worden. De Zwaluw verwerkt deze opdrachten en het systeem koppelt elke stap in het proces terug. In de video hieronder ziet u hoe dat werkt in de praktijk.

 

Track & Trace voor retailer en consument

Om de retailer en consument inzicht te geven in de status van hun order, is een track-and-tracewebsite gemaakt. Zodra een order bij De Eekhoorn Dutch Furniture binnenkomt, worden alle relevante data verzameld en naar een webportal gestuurd. Vervolgens ontvangt de retailer en de consument een e-mail, zodat zij de order kunnen volgen. De website combineert de ordergegevens van De Eekhoorn Dutch Furniture met de verzendgegevens van de vervoerders. Zo is iedereen altijd up-to-date.